1

צעיר לנצח.

זה החלום, לא? להיות בכושר מצוין, פיזי ונפשי, אחרי גיל 70? מודל טוב לחיקוי יכול לעורר בנו השראה להגיע לשם. זו הנקודה שבה ה-Silver Sliders מקנדה נכנסים לתמונה. קבוצת גולשי סקי שנהנים מהחיים גם בשנות ה-70 שלהם, וגולשים כמעט כל יום כאשר תנאי השלג מאפשרים זאת. בואו נכיר אותם, את הווייב המגניב שלהם, ונלמד קצת איך מזדקנים בסטייל.

MINI John Cooper Works Countryman ALL4: תצרוכת דלק משוקללת משולבת ב-1/100 ק"מ: 8.3-7.6 (WLTP) פליטת CO2 משוקללת משולבת בג'/ק"מ: 188-173 (WLTP).

עם יד על הלב: האם אתם חושבים לפעמים על החיים בפנסיה? אתם בוודאי מקווים שתהיו חופשיים, עצמאיים, תיהנו מכל מה שיש לחיים להציע ותבלו כמה שיותר עם הקרובים אליכם. ה-Silver Sliders הוכיחו שאפשר לעשות את זה. אנחנו מצדיעים לכל מי שיש לו אפילו חצי משמחת החיים, האומץ וההרפתקנות שיש לחבר'ה האלה! הם דוגמה מצוינת לאיך אפשר לבלות אחרי גיל שבעים. כל מה שצריך זה כמה חברים טובים עם חוש הומור מפותח ואהבה לסקי כמו שיש ל-Silver Sliders. ויש להם.

Silver Sliders

(משמאל) מייק ברוסטר, ג'ואן הרבי ובאד סטול מכירים כבר שנים. הם חברי סקי שקוראים לעצמם Silver Sliders הגולשים כמעט בכל יום באתר המרשים Whitewater שבקולומביה הבריטית שבקנדה.

Forever Young
Forever Young

ה-Silver Sliders חורכים את מדרונות הסקי של אתר Whitewater כבר ארבעים שנה. הוא ממוקם מדרום-מערב לעיר נלסון הקטנה במחוז הקנדי של קולומביה הבריטית. בהנחה שמזג האוויר משתף פעולה, החבורה מגיעה כמעט בכל יום למתחם הגלישה הידוע בתנאי השלג המעולים שלו בין גולשי הסנובורד והסקי גם מחוץ לקנדה. עם זאת, הארבעה לא מתמקדים במדרונות הסקי הסלולים. במקום זאת הם מעדיפים לגלוש בשלג העמוק, האופיסט, בפסגות עוצרות הנשימה, הרחק מההמון. זה מה שעושה להם טוב ומאפשר להם לשמור על נפש צעירה בגוף בריא!

אבל איך ה-Silver Sliders הצליחו לשמור על ההתלהבות, על התשוקה לסקי ועל יצר ההרפתקנות גם בגיל מבוגר? מה משמעות השם של הקבוצה? מה אפשר ללמוד מהם? בסופו של דבר, כמעט כולם חולמים להיות מלאי אנרגיה חיובית ולשמור על אורח חיים פעיל בגיל שכזה - על מדרונות הסקי או מחוצה להם.

כדי לקבל תשובות לשאלות בוערות אלו נפגשנו עם ארבעתם ביום קפוא במתחם הגלישה שב-Whitewater והתלווינו אליהם עם מצלמה, שצילמה סרטוני וידאו מרשימים ואפשרה לנו לספוג קצת מחוכמתם של ה-Silver Sliders: באד סטול, קן מק'לינאן, ג'ואן הארבי ומייק ברוסטר. 

צעיר לנצח

הימים היפים: על כוס שוקו חם, ה-Silver Sliders, אשר מספר חבריהם השתנה עם השנים, מתחממים בהפסקות שבין הגלישה.

.

המפתח לאושר? חברות.

אנשים רבים נאבקים עם הבדידות המגיעה בגיל מאוחר. לכן חשוב מאוד ליזום מפגשים חברתיים ולהמשיך לצבור זיכרונות נפלאים יחד כפי שמסבירים ה-Silver Sliders. מייק ברוסטר וג'ואן הארבי נמצאים בזוגיות מתחילת שנות השבעים וגם חולקים את האהבה לסקי. בכל עונת סקי הם מבלים יחד למעלה מ-60 ימים במדרונות הסקי, כמעט תמיד עם חברי ה-Silver Sliders: באד סטול וקן מק'לינאן. מייק וג'ואן חברים שלהם מזה שנים רבות. כאן, בלב הרי סלקירק האגדיים שבקולומביה הבריטית, אי-אפשר להתעלם מהיופי עוצר הנשימה, אך גם מהסכנות הטמונות בגלישת סקי בשלג העמוק. הם נהנים מגלישת אופיסט כבר שנים - הרבה לפני שזה הפך למה שזה היום. כל מי שזוכה להתלוות אליהם ביום גלישה מבין זאת מיד: זאת קבוצה מגובשת שחבריה מאוד קרובים זה לזה. כאשר אחד מהם מוביל, מיד כולם אחריו. "כדי לחיות צריך ליהנות" - זה המוטו שלהם ולכן החבורה הזו חורכת את המדרונות ביום חורף כשהם גולשים בזה אחר זה בקריאות עידוד מתואמות. פשוט נפלא.

Forever Young
Forever Young

תמיד בתנועה.

במהלך עונת הסקי, אתר הסקי Whitewater פתוח שבעה ימים בשבוע. כאשר לבאד יש זמן פנוי ותנאי השלג טובים (וזה קורה כמעט כל יום), הוא עולה להר. לכן אין זה מפתיע שכל אחד מהם מכיר כל פינה באתר הסקי כמו את כף ידו. הם יודעים בדיוק איפה נמצאים המדרונות התלולים, היכן נמצאים המכשולים ואיפה נמצא השלג הכי טוב שיש. אפילו המקומיים מופתעים מהעובדה שהוא מכיר לא מעט מקומות נסתרים באתר. והוא אחרי גיל שבעים? לא יכול להיות! אולי זה השלג הטרי שגורם לו ולחבריו להישאר צעירים, סקרנים ופעילים כמו ילדים? אפילו לא מפרקי ברך מלאכותיים או הגבלות פיזיות אחרות יכולים למנוע מהחבורה לגלוש בסללום רחב על השלג העמוק.  

Forever Young
במהלך עונת הסקי, אתר הסקי Whitewater פתוח שבעה ימים בשבוע. כאשר לבאד יש זמן פנוי ותנאי השלג טובים (וזה קורה כמעט כל יום), הוא עולה להר. לכן אין זה מפתיע שכל אחד מהם מכיר כל פינה באתר הסקי כמו את כף ידו. הם יודעים בדיוק איפה נמצאים המדרונות התלולים, היכן נמצאים המכשולים ואיפה נמצא השלג הכי טוב שיש. אפילו המקומיים מופתעים מהעובדה שהוא מכיר לא מעט מקומות נסתרים באתר. והוא אחרי גיל שבעים? לא יכול להיות! אולי זה השלג הטרי שגורם לו ולחבריו להישאר צעירים, סקרנים ופעילים כמו ילדים? אפילו לא מפרקי ברך מלאכותיים או הגבלות פיזיות אחרות יכולים למנוע מהחבורה לגלוש בסללום רחב על השלג העמוק. 

דינמיים במיוחד: ג'ואן הארבי ומייק ברוסטר גולשים יחד כזוג כבר שנים רבות. מה הדבר הראשון שהם עושים לפני שהם מכינים קפה בבוקר? בודקים את תחזית השלג.

.
.
.
צעיר לנצח

באד סטול, חבר ותיק ב-Silver Sliders, מכיר את מתחם הגלישה Whitewater ואת מדרונות הסקי המושלגים כמו את כף ידו. היום הוא מוביל את הצוות ומעדיף לעשות את זה מחוץ למסלול.

צעיר לנצח

תמיד בחיוך.

לבאד סטול יש מדבקה גדולה על דלת תא המטען של מכוניתו: "כאשר הגיהינום יקפא, אני אגלוש גם שם!". היא משקפת את התשוקה שלו לסקי וכמובן גם את חוש ההומור של ה-Silver Sliders. מדי פעם הם צוחקים על עצמם, מספרים בדיחות על גילם המופלג. ג'ואן, מייק, קן או באד, כולם צוחקים אחד על השני אבל לאף אחד מהם לא ממש אכפת. הם היו הרבה פחות שמחים אם הם לא יכלו להקניט זה את זה, והגלישה במדרונות וההפסקות שבדרך שופעים הומור עצמי. מדי פעם הם גם זורקים זה על זה כדורי שלג. שאלנו את ג'ואן האם שם החבורה לועג לגילם המופלג. היא שיתפה: "בחרנו בשם Silver Sliders כי למגלשיים הראשונים שלנו היו קצוות בצבע כסף." היא ממשיכה בחיוך: "אבל זה לא קשור לצבע השיער שלנו כי פעם הוא לא היה אפור!"
.
Silver Sliders

מסלולים מכוסים בשלג כבד דורשים מכונית בטוחה עם הנעה כפולה לכל הגלגלים. זו הסיבה שג'ואן ומייק בחרו ב-MINI Countryman בצבע ירוק מטאלי.

.

לצאת להרפתקה אבל בזהירות. 

לכל מי שגולש אופיסט יש גנים של הרפתקן. זה נכון גם לחברי ה-Silver Sliders. בסוף שנות השבעים הם היו בין הגולשים האמיצים היחידים באתר הסקי Whitewater שגלשו בשלג העמוק בחיק הטבע מחוץ לגבולות מתחם הגלישה. ואם אפשר, כמה פעמים ביום. כדי להגיע לאזורים מרוחקים אלה הם היו צריכים לנסוע במכונית שיכולה להתמודד עם הכבישים המשובשים המכוסים בשלג. חלקם החלו לרדת מפסגת ההר, אחד מהם היה אוסף אותם מנקודה שנקבעה מראש והם תקשרו זה עם זה בעזרת מכשירי קשר. וכך הם פועלים גם היום. לאחר שהם יורדים במסלולי ההר, הם עושים הגרלה כדי לקבוע מי יהיה הנהג החדש. הניסיון העשיר שלהם לאורך השנים בגלישה בשלג העמוק מאפשר להם לתמרן בין המסלולים המדהימים האלה, גם בגילם המבוגר. "לברכיים קל יותר," אומר מייק.
.

קן מק'לינאן: הוא מחכה בנקודת המפגש בתוך MINI Countryman חמה ומקבל את פני חבריו בירידה מהמדרון.

Forever Young

מלבד תשוקתם לסקי, ה-Silver Sliders חולקים גם חוש הומר דומה.

Silver Sliders

ראש פתוח וסקרנות.

ה-Silver Sliders אינם רק מודל לחיקוי בכל הקשור לחברות, הנאה מהחיים, אימון וספורט בגיל מאוחר. הם גם מראים לנו מה יכול לקרות כאשר פוגשים דברים חדשים או אנשים לא מוכרים מחוץ למדרונות הסקי - כמו צוות הצילום לדוגמה. אף אחד מהארבעה לא הצטלם בעבר. אבל כאשר הם צריכים לחכות בעת החלפת עדשות בקור המקפיא, הם מגלים סבלנות. כולם מסביב נהנים מסבלנות זו וגם מהסקרנות המאפיינת אותם. ג'ואן ומייק הזמינו את כל הצוות לביתם להמשך הצילומים והגישו תה וקפה. הם מארחים מהממים ואנשי שיחה מעניינים במיוחד. אין זה מובן מאליו שהם החליטו לשתף אותנו בסיפור שלהם. אנחנו באמת מקווים שיום אחד, כאשר נגיע לגילם, נהיה בכושר ונוכל ליהנות מחוויות חדשות ולהכיר אנשים חדשים, בדיוק כמוהם. אנחנו רוצים להודות על ההזדמנות הזו ולומר: ג'ואן, באד, מייק וקן - תודה ענקית על הזמן שלכם ועל האמון שלכם וגם: המשיכו לגלוש! לכל השאר אנחנו רוצים להגיד: התייחסו ל-Silver Sliders כמקור השראה כדי להבין איך החיים יכולים להיראות בהמשך הדרך כיוון שחבורה משוגעת זו מוכיחה שגיל זה רק מספר.
Silver Sliders
.
.
Silver Sliders

כתב ויתור:

ערכי תצרוכת הדלק, פליטת ה-CO2 ותצרוכת האנרגיה המתוארים נקבעו בהתאם לתקנה האירופאית ‎(EC) 715/2007‎ ונכונים למועד אישור הדגם. הנתונים מתייחסים לרכב בתצורתו הבסיסית בגרמניה, והטווח המפורט מתייחס לציוד האופציונלי ולגלגלים ולצמיגים במידות השונות הזמינים לדגם שנבחר. הערכים מבוססים על תקן WLTP החדש והם מומרים לערכי NEDC כדי שיהיה ניתן להשוות בין כלי רכב. [לגבי כלי רכב אלה, בכל הקשור למיסים הקשורים (בין השאר) לפליטות CO2 של הרכב, הערכים עשויים להשתנות בהשוואה לערכים המופיעים כאן.] מפרטי ה-CO2 נקבעים בהתאם להנחיה ‎1999/94/EC ולתקנה האירופאית בגרסתה העדכנית. הערכים המוצגים מבוססים על תצרוכת הדלק, ערכי ה-CO2 ותצרוכות האנרגיה בהתאם לתקן NEDC וצורך סיווג. לקבלת מידע נוסף על תצרוכת הדלק הרשמית ופליטת ה-CO2 הספציפית של רכבי נוסעים חדשים, ניתן לעיין בספר תצרוכת הדלק, פליטת ה-CO2 ותצרוכת האנרגיה של רכבי נוסעים חדשים הזמין לרכישה בנקודות המכירה ובאתר: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.