MINI MINDS WITH BIG VISIONS

התמקדות בחזון שאפתני.

מה קורה כשנותנים לשישה ילדים צבעי פנדה (Crayon) ו-MINI חשמלית אחת בצבע לבן? בזכות הניסוי הזה הגענו לתובנות מרתקות על האופן שבו נהגי העתיד חושבים.


כאשר הילדים הבריטים סאמר, זאכארי ומרלו יגדלו, הם יחיו בעולם של מכוניות חשמליות. מי יותר מתאים לענות על השאלה כיצד יראה עתיד עולם התחבורה מאשר אלה שיישבו מאחורי גלגל ההגה בעוד כמה שנים? MINI החליטה על שיתוף פעולה עם יצרן חומרי היצירה המוביל בעולם והשיקה את תחרות ה-MINI Minds…with Crayola. בין אם זו מכונית דמיונית, עיצוב דמוי זיקית או כנפיים ענקיות - המוחות היצירתיים הקטנטנים האלה יכולים לשתף את הרעיונות שלהם על MINI חשמלית אמיתית המצופה במדבקת ויניל. בית הספר שיזכה בתחרות יקבל חומרי יצירה רבים מבית "קריולה" וסיור פרטי במפעל MINI שבאוקספורד לזוכה ולמשפחתו.

אולם זו יותר מסתם תחרות בנושא יצירתיות. מזה למעלה מ-100 שנה, "קריולה" מעניקה לילדים את הכלים שהם צריכים כדי להגשים את הפנטזיות שלהם. לכן המטרה הנוספת של התחרות היא לטפח את הביטחון העצמי של הקטנטנים ולעודד אותם לבטא את עצמם בצורה חופשית ובטוחה. 

 VISIONS OF CARS AMONG FOUR- TO TEN-YEAR-OLDS.

חזון המכונית בעיני ילדים בני ארבע עד עשר שנים.

סקר שבוצע כחלק מהפרויקט חשף את האופן שבו ילדים מדמיינים את מכונית העתיד. הילדים וההורים נתנו יותר מתשובה אחת.
.

67%

ציידו את המכוניות בכנפיים ענקיות ועפו באוטוסטרדות השחקים.

63%

.
היו שמחים לראות מכוניות המשנות את צורתן ומתאימות את עצמן לצרכים השונים.

51%

.
דמיינו מכוניות המשנות את צבען בהתאם למצב רוחו של הנהג.

הורים מייחסים חשיבות עצומה ליצירתיות של ילדיהם.

רוב ההורים שהשתתפו בסקר מייחסים חשיבות גבוהה ליצירתיות בגיל הילדות. לצד יצירת סביבה המציתה את הדמיון, הם גם מאפשרים לרעיונות של הילדים שלהם להשפיע עליהם.

80%

.
מחפשים אחר דרכים שונות לגרות ולטפח את היצירתיות של ילדיהם.

83%

.
מרגישים שהדמיון של הילדים שלהם עורר אצלם השראה.

78%

.
שומרים את הציורים למזכרת.

59%

.
מקווים שילדיהם יפתחו קריירה בתעשייה יצירתית. שניים מתוך שלושה משתתפים סבורים שקיים קשר בין אושר ובין הגשמה בעבודה.
והילדים עצמם גם רוצים לבטא את מה שהם חושבים ומה שהם מרגישים בבית הספר. אומנות היא הנושא המועדף על ילד אחד מתוך ארבעה; ילד אחד מתוך עשרה ירצה לעבוד בתור מעצב או אומן בעתיד. גם שרי סטרמאן, מנהלת ההדרכה בקריולה, מודעת לחשיבות שיש לקידום היצירתיות בשלבי הילדות המוקדמים: "חוויות יצירתיות חיוניות להתפתחות הילדים. ילדים צריכים הזדמנויות להפעיל את הדמיון שלהם בדרכים מוחשיות. חוויות יצירתיות יוצרות, במיוחד אצל ילדים, קשר עמוק בין הילד עצמו וסביבתו והן בונות את יכולתו הקוגניטיבית של הילד."
SUSTAINABLE CAR USE IS SO IMPORTANT TO CHILDREN.

מכונית בת-קיימא חשובה מאוד לילדים.

אתם ודאי חושבים שהחבר'ה הצעירים חושבים רק על עיצוב חדשני ולא מתייחסים יותר מדי לבעיות האקלים. ליהפך, ילדים רבים כבר מוטרדים מנושא הקיימות בעולם הניידות.

59%

.
מהילדים שהשתתפו בסקר מודאגים מנושא הסביבה.

76%

.
מתכננים לקנות מכונית המסייעת בהגנה על כדור הארץ.
בעוד כמה שנים, יכול להיות שהילדים האלה ינהגו ב-MINI Cooper חשמלית שתביא אותם ליעדם בלי לפלוט מזהמים. לכן הדגם הזה מתאים לשיתוף הפעולה עם קריולה, שעליו מספר פדריקו איזו, מנכ"ל MINI בבריטניה ובאירלנד: "החזון והיצירתיות שמגיעים מהילדים הם מקור השראה אין-סופי וזו הסיבה שאנו מתרגשים לשתף פעולה עם קריולה ועם המעצבים הצעירים מלאי הדמיון האלה. אנחנו כבר ממש מחכים לראות את הרעיונות שלהם."
.

הפניות המרשימות והרבות שקיבלנו מוכיחות שאין גבול לחזון ולדמיון של המעצבים הצעירים. אוליבר גורוד מאוקספורדשייר צייר על חצי מה-MINI החשמלית גן חיות ועל החצי השני פרחים צבעוניים. היא נראית נפלא אבל זה לא הכל, יש לה גם תפקיד: "ההסוואה תאפשר למכונית להשתלב או לבלוט בכל מקום שבו היא נוסעת או חונה" כך כתב תלמיד בית הספר היסודי בן התשע. חשוב לו גם שהמכונית תהיה חשמלית "כיוון שהיא שומרת על הסביבה, על כדור הארץ, על בעלי החיים ועל הצמחים." הרעיון היה כה משכנע עד שאוליבר נבחר לזוכה התחרות. מזל טוב!

כל פעולה, כל אלמנט עיצובי וכל צורה של טכנולוגיית קיימות שבמכוניות MINI החלה את דרכה כרעיון. ומי יודע? אולי החזון של סאמר, זאכארי ומרלו יופיע ב-MINI בעתיד.

>
.
>