MINI AND SUSTAINABILITY

המפעלים של MINI: מתקדמים לעבר ייצור בר-קיימא.

החל משנת 2030 MINI תעבור לייצור של מכוניות חשמליות בלבד - מהלך שכבר יצא לדרך! כבר היום אנחנו נוקטים באסטרטגיות מוכוונות קיימות המשפיעות על האופן שבו אנחנו מתפעלים את שרשרת האספקה והחומרים שלנו. אסטרטגיות אלו מיושמות גם במהלך החשמול, במפעלי הייצור וב-URBAN-X, חממת הסטארט-אפים שלנו. תוכלו לקרוא על זה עוד בסדרת הכתבות שלנו בנושא הקיימות, "אהבה גדולה לכדור הארץ: כך MINI צועדת לעבר העתיד."

MINI רוצה גם להגן על הסביבה במהלך הייצור - המפעלים שלנו באוקספורד ובסווינדון לדוגמה משתמשים באמצעים הבאים:
 

>
Line

הפחתת תצרוכת המים.

Illustration of a fountain that symbolizes the point “reduced water consumption”.
מפעלי רכב צורכים כמות גדולה של מים, במיוחד במהלך הצביעה לדוגמה. במהלך השנים האחרונות, MINI הצליחה להפחית את תצרוכת המים של המפעל באוקספורד. הודות להתקנת מערכת טיפול במים באוסמוזה הפוכה, המטפלת במים המשמשים לצביעה, MINI מביאה לחיסכון של עד 11,000 ל' לשעה במהלך הייצור בלבד. בסווינדון, מי הגשמים נאגרים על גג המפעל ומשמשים בין היתר להדחת האסלות.

אנרגיה סולרית והפחתת תצרוכת החשמל.

: Illustration that symbolizes the photovoltaic system, point “solar power and reduced electricity consumption”.

כאשר המערכת הסולרית הותקנה על אחד מבנייני הייצור באוקספורד בשנת 2014, היא הייתה אחת מהמערכות הגדולות ביותר בכל בריטניה. יותר מ-11,500 יחידות סולריות כיסו שטח המגיע בגודלו לכ-5 מגרשי כדורגל וסיפקו אנרגיה לאולמות הייצור ובנייני ההנהלה בעוצמה של כ-2.7 ג'יגה ואט בשנה אשר מגיעה ממקורות מתחדשים. תצרוכת חשמל זו שווה לתצרוכת החשמל של יותר מ-930 משקי בית בבריטניה והיא מפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית השנתית בכ-1,500 טונות. במקביל, המפעל פועל גם להפחית את תצרוכת החשמל שלו, לדוגמה תוך שימוש במערכת חימום ואוורור חדשה עם מחזור חום בשלבי הצביעה.

>
Line

בידוד בגג והפחתת טביעת הרגל הפחמנית.

Illustration that stands for the MINI plant in Oxford and the point “roof insulation and reduced carbon footprint.”

MINI מייצרת מכוניות במפעל באוקספורד משנת 1959 אבל הבניינים באתר ישנים הרבה יותר. לאחר שוויליאם מוריס הקים את חברת WRM Motors Limited, המכונית הראשונה יצאה משערי המפעל במרץ 1913. כדי למנוע מהחום לצאת החוצה דרך הגג שבבניינים, חלקם בני יותר מ-100 שנה, MINI משקיעה בשיפוצם ובבידודם. החישובים הראו ששכבת בידוד בעובי של 25 ס"מ המותקנת על פני שטח של כ-90,000 מטרים רבועים ומערכת חימום מודרנית יכולים להביא לירידה של 50% בעלויות החימום השנתיות ובפליטות ה-CO2.

התמקדות בלוגיסטיקה המודעת לסביבה.

Illustration of a LNG-powered truck for the point “focus on environmentally conscious logistics.”

שני כבישים במפעל MINI באוקספורד עשויים חלקית מצמיגים ממוחזרים. אבקת הגומי הנוצרת מצמיגים ישנים מתווספת לביטומן המשמש לסלילת הכביש וכך אנו משתמשים בפחות חומרי גלם כגון זפת ובטון. אולם גם מחוץ לשערי המפעל MINI מתמקדת בפתרונות ידידותיים יותר לסביבה, לדוגמה המערך הלוגיסטי. המשאיות שלנו, הנעות על 15 מסלולים שונים בבריטניה, כדי להעביר חלקים מהספקים למפעל באוקספורד, מונעות בגז טבעי. יש לכך השפעה מרשימה על הסביבה ועל האקלים: משאיות גז אלה שקטות יותר ממשאיות דיזל, הן כמעט שלא פולטות חלקיקים, ופליטות ה-CO2 ותחמוצות החנקן ירדו ב-20%. אם בעתיד משאיות הגז יפעלו על ביו-גז טבעי נוזלי, ניתן יהיה להביא לירידה של כ-90% בפליטות ה-CO2. גם הרכבות מעורבות בהפחתת פליטת ה-CO2: שתי רכבות מובילות 550 מכוניות MINI מהמפעל באוקספורד לנמל בסאות'המפטון - חיסכון של 50 משאיות ביום.

>
Line
Illustration of several elements in a sustainable context, it symbolizes MINI’s claim BIG LOVE FOR THE PLANET.

אין לנו כוכב אחר. כל אחד מאיתנו אחראי לשמור ולהגן על הסביבה. זו הסיבה שאנחנו ב-MINI קבענו לעצמנו מטרה שאפתנית - לחשמל באופן מלא את כל דגמי המותג משנת 2030 ואילך. אבל זה לא הכל; אנחנו גם רוצים ששרשרת האספקה שלנו תהיה הוגנת ושקופה, שתצרוכת האנרגיה של המפעלים שלנו תהיה נמוכה וידידותית לאדם, ושהחומרים שלנו יגנו על המשאבים ויהיו ניתנים למחזור. אנחנו רוצים להוביל את הדרך קדימה ולצרף לשורותינו כמה שיותר אנשים. למה אנחנו עושים את זה? כי זה ב-DNA שלנו. אנחנו ב-MINI תמיד שאפנו להפוך דברים קטנים לגדולים. ה-MINI הקלאסית הראשונה עוצבה בסוף שנות החמישים, ימי מלחמת סיני, שגרמו למדינות המערב להבין שדלקי מאובנים אינם משאב אין סופי. MINI תמיד חתרה להפוך למותג המאפשר ניידות במסגרת מגבלות הסביבה האורבנית, וליצור מכוניות המעניקות תחושה של קארטינג בשילוב מודעות סביבתית עמוקה. זה משהו שאנחנו חייבים לקהילה שלנו ולדורות הבאים.

 

איור: אנדרו ג'ויס