motion

"זו עבודת בילוש אמיתית."

פרדיננד גקלר

החל משנת 2030 MINI תעבור לייצור של מכוניות חשמליות בלבד - מהלך שכבר יצא לדרך! כבר היום אנחנו נוקטים באסטרטגיות מוכוונות קיימות, שמשפיעות על האופן שבו אנחנו מתפעלים את שרשרת האספקה והחומרים שלנו, אסטרטגיות שמיושמות במהלך החשמול, במפעלי הייצור וב-URBAN-X (חממת הסטארט-אפים שלנו). תוכלו לקרוא על זה עוד בסדרת הכתבות שלנו בנושא הקיימות, "אהבה גדולה לכדור הארץ: כך MINI צועדת לעבר העתיד."

במהלך 13 השנים האחרונות, היה פרדיננד גקלר אחראי על ניהול שרשרת האספקה ב‑MINI ועל ייצור המכוניות. בין היתר היה עליו לוודא שהספקים עומדים בסטנדרטים החברתיים והסביבתיים המחמירים. זה אולי נשמע נדוש, אבל גקלר, שגר במינכן, מרגיש כמו בלש פרטי, כפי שהוא מסביר בריאיון:

What is mica and where does it come from?

מר גקלר, תאר בבקשה איך נראה יום שגרתי בעבודה שלך.
הצוות שלי ואני מקדישים את רוב היום כדי לבחון היטב מהיכן מגיעים חומרי הגלם שבהם אנחנו משתמשים, ואיך מטפלים בהם. לשם כך אנחנו מנתחים את שרשרת האספקה של כל אחד מהחומרים, מנקודת ההתחלה ועד לנקודת הסיום, ומעריכים את הסיכונים כדי שנוכל לעמוד במפרטים ובסטנדרטים המחמירים שלנו. אנחנו גם מצפים מהספקים שלנו לעשות בדיוק את אותו הדבר, במיוחד כאשר מדובר בחומרי גלם כדוגמת "מיקה".
 

אילו חומרים הם "מיקה" ומהיכן הם מגיעים?
"מיקה" הם קבוצה של מינרלים המוכרים כסיליקטים עם מבנה בצורת לוחיות. הם נמצאים בגרניט, שיש ואבן חול. העמידות הגבוהה לחום של המיקה וכושר הבידוד החשמלי שלהם הופכים אותם לבחירה המתאימה לשימוש במגוון רכיבים, לדוגמה במערכות האלקטרוניות של ה-MINI. המיקה משמשים גם כפיגמנט צבע במוצרים קוסמטיים מסוימים ובצבעים. הבעיה עם מיקה היא שהם מגיעים לפעמים ממכרות לא מפוקחים או אפילו לא חוקיים, ובמקרים מסוימים מהאזורים העניים ביותר בעולם. לעתים קרובות זה מקשה על ביצוע המעקב אחר המקור שממנו הם מגיעים.

 

נשמע כמו אתגר רציני.
זה בהחלט אתגר! שרשרת האספקה, המסלול שאותו עובר החומר מהמכרה ל-MINI, היא רשת מורכבת הכוללת מספר עצום של שותפויות. אנחנו הופכים את שרשרת האספקה לשקופה - החל מהמכרה ועד לתהליך הטיפול במינרלים על ידי קבלני המשנה שלנו או במפעל הייצור שלנו. אך עם זאת, אנחנו מודעים לכך שזה לא אפשרי לקבוע את מקור המיקה רק באמצעות שקיפות וביקורות באתרים השונים. הבעיות, במיוחד באזורי הכרייה, מורכבות יותר. זו הסיבה שאנו פועלים בהתאם לעקרונות ברורים ומוסכמים, כגון "האצלת סמכות לפני הפסקת ההתקשרות", כלומר אנחנו לא מוציאים ספק מסוים משרשרת האספקה על בסיס חשדות בלבד, אלא אנחנו מערבים את עצמנו בעבודת הפיתוח במטרה לשפר את תנאי המחיה והעבודה של האנשים הנמצאים באזורים שבנידון - ובכך אנחנו עושים את המקסימום כדי למנוע את האפשרות של העסקת ילדים.

 

We render the supply chains visible – from mining to further processing to the mineral’s use by our subcontractors or at our production plant.
It’s a new challenge every day. Thanks to regular training, inspections and subcontractor audits conducted by independent bodies, though, we can verify that our supply chains function compliantly.

איך אתם מוודאים שאין הפרות?
כאשר אנחנו מתבוננים על שרשראות אספקת חומרי הגלם, אנחנו מתמקדים במחקר ובניתוח סיכונים כדי לשמור על יכולת המעקב. זו עבודת בילוש אמיתית, כיוון שכל אחד משלבי הייצור והשילוח נמצא תחת עיננו הבוחנות. לפני בניית דגם חדש, אנו בודקים אילו חומרים אנחנו באמת צריכים לאיזה רכיב. כמו כן, כל החוזים שיש לנו עם הספקים שלנו כוללים סעיפים שעומדים בחוקי זכויות האדם וההגנה על הסביבה של האו"ם או בקווים המנחים של ה-OECD למיזמים רב-לאומיים.

האם ניתן לשלוט על כל אלה ממינכן ומהמפעל של MINI באוקספורד?
בכל יום זה אתגר חדש. אך הודות להדרכות, בדיקות וביקורות תקופתיות המתבצעות על ידי גופים בלתי תלויים, אנחנו יכולים לוודא ששרשרת האספקה שלנו פועלת כהלכה. זה כולל ביקורות קפדניות באתרים, גם ללא הודעה מוקדמת.

כיצד אתה שומר על מוטיבציה גבוהה?
המשימה שלנו היא להגיע לרמת שקיפות גבוהה בתהליך הייצור בתעשיית הרכב. זו לא משימה פשוטה אבל שווה להילחם עבורה.

 

>
.
THERE IS NO PLANET B.

אין לנו כוכב אחר. כל אחד מאיתנו אחראי לשמור ולהגן על הסביבה. זו הסיבה שאנחנו ב MINI קבענו לעצמנו מטרה שאפתנית - לחשמל באופן מלא את כל דגמי המותג משנת 2030 ואילך. אבל זה לא הכל; אנחנו גם רוצים ששרשרת האספקה שלנו תהיה הוגנת ושקופה, שתצרוכת האנרגיה של המפעלים שלנו תהיה נמוכה וידידותית לאדם, ושהחומרים שלנו יגנו על המשאבים ויהיו ניתנים למחזור. אנחנו רוצים להוביל את הדרך קדימה ולצרף לשורותינו כמה שיותר אנשים. למה אנחנו עושים את זה? כי זה ב-DNA שלנו. אנחנו ב MINI תמיד עסקנו בלקחת משהו קטן ולהפוך אותו למשהו גדול. ה-MINI הקלאסית הראשונה עוצבה בסוף שנות החמישים, ימי מלחמת סיני, שגרמו למדינות המערב להבין שדלקי מאובנים אינם משאב אין סופי. MINI תמיד חתרה להפוך למותג המאפשר ניידות תוך שמירה על מגבלות ברורים בסביבה אורבנית, ולעשות זאת בעזרת מכוניות המעניקות תחושה של קארטינג בשילוב מודעות סביבתית עמוקה. זה משהו שאנחנו חייבים לקהילה שלנו ולדורות הבאים.



איור: אנדרו ג'ויס