1

המיני ווילדגוס.

מכוניות מיני מיוחדות רבות עברו שינויים אלו ואחרים אבל אף אחת מהן לא עשתה את זה כמו המיני ווילדגוס (Wildgoose) הקלאסית. קרוואן קטן זה העניק משמעות חדשה למונח "שימוש יצירתי בחלל" והוא אפשר לנוסעים לחוות עולמות חדשים.
THE MINI WILDGOOSE.
למרות שרבים לא שמעו על המיני ווילדגוס, אנו מאמינים שהקרוואן ראוי להיזכר כמו שצריך, אפילו רק הודות לתעוזה שעמדה בבסיס הרעיון. הוא מחזק את הבחירה במיני כאחת מהמכוניות המשפיעות ביותר של המאה העשרים (אחרי פורד מודל T). מיני לא רק שינתה את כללי המשחק, אלא גם עוררה השראה אצל מהנדסים, חובבים ויצרני כלי רכב מיוחדים לייצר גרסאות מיוחדות משלהם ואינטרפרטציות המבוססות על הדגם המקורי.
THE MINI WILDGOOSE.

הווילדגוס, אחת הדוגמאות המיוחדות והמרגשות ביותר לכך, נוצר על ידי חברת ווילדגוס בע"מ בשנות השישים. החברה ייצרה קרוואן להרפתקנים שבאמת רוצים לפרוץ את הגבולות בכל הקשור לשימוש יצירתי בחלל. ההרפתקנים שאליהם פנה הקרוואן לא היו בדיוק החבר'ה הצעירים שחלמו על מסע חיפוש עצמי בשנות השישים. הכיוון היה יותר פנסיונרים בריטיים או כפי שנכתב בברושור באותם ימים: "זוגות שלא צריכים לעבוד יותר ורוצים ליהנות מהחיים. אין דרך טובה יותר ונוחה יותר מלטייל במדינה, ביבשת או בעולם מאשר בוויילדגוס."

החברה מכרה את המכונית בשלוש גרסאות: שתי גרסאות עם אוהלים הנפתחים מאחור והגרסה השלישית והמרשימה ביותר, "ברנט", זכתה לגג טלסקופי עם מרווח ראש כפול. במהלך השנים, מ-1963 ועד 1968 יוצרו רק 60 יחידות ווילדגוס, מתוכן רק 10 שרדו עד היום. עובדה מעניינת היא שבאותם ימים המכונית עלתה 998 פאונד והייתה גם גרסת שדרוג במחיר של 601 פאונד. גרסת "עשה זאת בעצמך" זולה זו אפשרה למי שכבר מחזיק במיני ואן להתאים את המכונית לצרכים שלו.

.

כל שלוש הגרסאות של הקרוואן הדקיק מבוססות על המיני ואן BMC אשר נבחר הודות לאמינותו ולעובדה שהוא היה חסכוני - הוא צויד במנוע 4 צילינדרים בנפח 850 סמ"ק שהפיק 34 כ"ס. כאשר אתם מסתכלים על כל הציוד שיש בתוכו, ייתכן שתופתעו לדעת שהווילדגוס הגיע למהירות מרבית של 112 קמ"ש. לא שהייתם רוצים לנסוע במהירות כזו, הרי הווילדגוס התמקד יותר בהנאה מהנסיעה ומהדרך.

אבל מה יש בתוך קרוואן הווינטג' הזה בדיוק? אתם יכולים לראות את השינויים הקיצוניים שבוצעו בהשוואה למיני ואן הקלאסית. ולמרות זאת, אפשר לראות מיד מדוע המיני הייתה בחירה נכונה. בניגוד לקרוואנים גדולים יותר, הווילדגוס היה יכול להיכנס כמעט לכל חניה ממוצעת וחלקו הפנימי היה בגובה מקסימלי של 218 ס"מ. בגרסת ה"ברנט" היה די מקום לארבעה אנשים שיכלו לנסוע ולישון בתוך המכונית. המכונית גם כללה פינת אוכל עם 4 מושבים, כיור, כיריים חשמליות, שני מכלי מים בנפח 8 ליטרים, שולחן, ארון בגדים, ארונות אחסון וכמובן וילונות כדי להרחיק את אור השמש בשעות הבוקר המוקדמות ולשמור על הפרטיות.

המיני ווילדגוס.

בווילדגוס היו גם כמה תוספות אופציונליות. התא שניתן לראות בכמה דגמים הממוקם מעל הנהג הוא מדף היכול לשמש גם לאחסון גלגל חלופי. הלקוחות יכלו לבחור מראות עם זרועות ארוכות, מיטה בסגנון ערסל התלויה באמצע ושכבת אטימה המגינה על תחתית המרכב מפני נזק. המאפיין המרשים ביותר של הווילדגוס היה הגוף הנפתח בצורה אנכית של ה"ברנט" או ה-Super V.E.B. כפי שכינתה אותו החברה. הנהגים יכלו להרים את הגג בעזרת לחצן הממוקם בלוח המכשירים. לחלופין, הוא צויד במערכת עזר שאפשרה את הרמתו בעזרת ידית מסתובבת. כמובן, למרות כל המאפיינים הללו, אף אחד לא טען שהווילדגוס מספק חוויה יוקרתית אולם כפי שצוין קודם לכן, זו מעולם לא הייתה הכוונה.

מיני
האם המיני ווילדגוס היה באמת יותר מדי? האם הוא הקדים את זמנו או שלא מילא אחר הצרכים של הלקוחות? כך או כך, הוא בהחלט אלמנט צבעוני בהיסטוריה של MINI המוכיח שעם קצת תעוזה, אפילו משהו משוגע כמו הווילדגוס יכול להיות אפשרי.
1
dam Image

סדרות מיני מיוחדות.

במהלך אליפות אירופה לשנת 2022, ניתן היה להבחין בכמה מכוניות מיני מיוחדות בקוניגפלאץ במינכן. בין אם הן נועדו להופיע בסרטים, יועדו למטרה נעלה או אפילו עוצבו על ידי מפורסמים כדי להראות לעולם את הפנים הרבים שיש לאישיות של מיני - אהבנו את כולן.

קראו:

המיני הנוצצת שעוצבה על ידי דיוויד בואי.

המיני הקרבית לשטח שעוצבה על ידי DSQUARED2.

המיני האגדית של מיסטר בין.

המיני הוורודה המגניבה ביותר בהשראת באטמן, המיני-אוטו-גלידה.

 

1